Joar Skjørestad

Joar Skjørestad nominert til NFF Årets unge leder

Gratulerer til Joar Skjørestad som har vært nominert til NFF Årets unge leder.

Ifølge kriteriene skal kandidaten være en frivillig mellom 18 og 30 år. Vedkommende skal ha pågangsmot, være uredd, ha god organisasjonsinnsikt og gjennomføringsevne, være engasjert, ta ansvar og gjerne ha et smittende, godt humør.

Her er informasjonen fra NFFs hjemmeside om Joars nominasjon:

Joar har alltid vært en del av klubben. De siste 6-7 årene som en viktig spiller på banen for A-laget, men engasjementet hans utenfor banen er det som skiller ham fra mange andre, skriver Hana IL i sin nominasjon:

«Joar er rett og slett fantastisk og fortjener virkelig en nominasjon til denne prisen. Etter å ha delt oppgaven i flere år, tok Joar før 2023-sesongen hele ansvaret som oppmann til A-laget alene. Han sørger for at alt er klart til trening, treningstøy satt ut til alle spillere, kaffe og toddy er klart og utstyret er på plass. Etter trening rydder han garderoben, setter treningstøy i vaskemaskin og sørger for at alt er låst for natten. I realiteten er han den første som kommer på trening, og den siste som går. I tillegg til denne rollen ble han valgt inn i klubbstyret ved årsmøtet i mars i fjor. I denne rollen har han tatt ansvar for bygg og anlegg, og har styrt oppgraderingen av kjøkkenprosjektet og har brukt mange timer på å iverksette miljøtiltak rundt Hanabanen, banen ved Hana skole og Øygard-banen. I sommer byttet han styrerolle til fotballeder, til tross for at han var (og fortsatt er) sterkt engasjert i bygg- og anleggsavdelingen, og stiller ved behov. Joar er fremdeles aktiv spiller på A-laget og hovedtrener på G19-laget.»

Tidligere vinnere av årets unge leder:

2022: Marie Enersgård, Hundvåg IL og Johan Veland Kjellesvik, SK Haugar.

2021: Jon Engelsvold Sværi, Hana IL og Jonas Buer, Hundvåg IL.

2020: Adam Dahl Assad, Forus og Gausel.

2019: Olaf André Frøyland, Frøyland.

2018: Kristoffer Selsås, Austrått.

Kretsstyret skal plukke ut en vinner og dele prisen på Kretstinget nå på lørdag.

Lykke til Joar!!