Hetland Sport AS har åpnet ny butikk på Bystasjonen

Paul Hetland startet opp så tidlig som 1936 i et fjøs, selvsagt i Sandnes sentrum. Her ble det reparert sykler, salg av ski, barnevogner og maling. Ja, en måtte være allsidig når en startet opp. Siden har sønner overtatt over flere generasjoner. En kan trygt kalle Hetland Sport AS for en solid familiebedrift.

Nå 85 år senere er Hana IL på besøk i den nyetablerte sportsbutikken på hele 850 kvadratmeter, her tar klubbansvarlig Jarle Retland i mot oss med varm kaffe og viser oss selvsagt rundt i butikken. Jarle er et velkjent ansikt, han var med og etablerte egen klubbavdeling i 1994, det begynte i det små med 3 avtaler, siden har de aller fleste klubber enten det gjelder fotball, håndball eller volleyball, signert en avtale med Jarle og Hetland Sport AS.

Tim Dodson signerte den første avtalen med Hetland Sport i 2002 og har siden vært en meget god lagspiller med Hana IL. Det kan anbefales å legge en tur innom den flotte butikken i Bystasjonen, som ligger på gateplan.

Klubbansvarlig Jarle Retland til venstre og daglig leder Hana IL Kyle Farningham
Stort utvalg av fotballsko, joggesko osv.
Klubbutstyr Hana IL