Hana tar endelig sin første seier

Hanabanen 08.10.2021 19.00   Hana IL – Skjold 3 – 2

Hana ILs trener Fabian Hovland har nok begynt å føle presset, laget hadde 3 poeng etter 6 kamper, trøsten er at laget har møtt de aller beste lagene i gruppa som: Riska, Bryne 2, Kopervik og FK Haugesund 2. Grunnen til at laget ikke har sluppet inn så mange mål, kan en takke lagets unge og lovende keeper Joakim Heldenius.

Hana virket meget motiverte og tok føringen i kampen mot Skjold, og etter 27 min. setter lagets svar på (Ronaldo) Eirik Larsson sikkert inn 1 – o (Assist Niclas Håra) Lagene går til pause med en fortjent ledelse til Hana IL. Det hyggelige var å se flere av lagets spillere stå frem med årsbeste i prestasjoner.

2 omgang fortsatte med solid spill fra Hana, og det var helt fortjent at Casper Vigesdal satte et skudd like utenfor 16 meteren nede i det lengste hjørne. 9 minutter senere øker Eirik Larsson til 3-0 (Assist Daniel Augenstein) Da var det spilt 64 min. Det så ut til å gå mot storseier den flotte høstkvelden på Hanabanen. Men så slipper laget seg ned et hakk, og det var nok til at Skjold kom inn i kampen, og Skjold reduserte 2 ganger ved Håkon Mannsåker, det var ikke vakkert spill, mye nerve både blant spillere og publikum siste 10 min. Men stor innsats av samtlige spillere, gjorde at laget dro i havn en totalt sett fortjent og viktig seier, laget tar en liten høstferie med 6 poeng og ligger på 11 plass.

Det er fortsatt 5 kamper igjen før sesongen avsluttes. Hana ILs beste spiller var Eirik Larsson.