Hana JR vant siste kamp mot Viking2

9 og siste serierunde ble spilt på Hanabanen i skikkelig høstvær. Følgende 11 spillere startet kampen:Keeper Nicolai, Forsvaret: Mio, Tobias, Christer og Steffen. Midtbanen: Kristian, Anton og Noah. Angrep i en 4-3-3 formasjon: Daniel, Marius og Casper. På benken startet: Tryggve, Alex, Bjørn, Mathias, Torjus og Lars.

Hana tok som ventet grep om kampen fra første minutt og skapte mange store sjanser og første målet ordnet kaptein Daniel allerede etter 14 min. Og lufta gikk litt ut av guttene fra Egenes. For 4 minutter senere ordnet Casper nytt mål og kampen var i realiteten avgjort. Viking la de fleste spillerne dypt inn på egen banehalvdel, for å hindre stortap. Det er klart når 21 spillere stort sett oppholder seg på den ene banehalvdelen, så blir det ikke mye plass… Toppscorer for Hana Juniorene satte inn sitt 10 mål for sesongen og trygg 3-0 ledelse til pause.

I andre omgang slapp alle spillerne som ikke startet kampen til, vi fikk se en spiller fra G16, spille sin første kamp (Torjus Lunde) Tempo et i kampen sank og Viking begynte å yppe seg litt, men det var lett å se at de fleste på motstander laget ikke er topptrent, derav lavt tempo, spesielt i andre omgang. Det ble 2 mål i andre omgang, 4-0 ved Bjørn, før Viking reduserte ved spiller nr 7 David med et fantastisk etternavn Singha (Den beste ølen som selges i Thailand).

Det positive etter denne serierunden var at Egersund spilte 3-3 mot Klebe, så nå må Egersund vinne med minst 2 mål mot Voll i deres hengekamp, for å vinne G19. 1. div pulje 1.

Skal en oppsummere sesongen, så har den vært meget spesiell, pga Covid- 19, ble det trening uten kontakt hele vårsesongen og serien hang lenge i en tynn tråd, så sesongen ble avviklet med kun høstkamper, laget lager mange mål, hele 31 fordelt på 9 kamper, samtidig slipper laget inn litt mange mål, spesielt på dødballer. (20 mål) Det er underholdende å se laget spille kamper, et snitt på 5,67 er høyt. Skal en trekke frem beste kamp, så må det bli kampen borte mot Sola, en kamp som inneholdt alt vi tilskuere liker å oppleve. Neste samtlige spillere holder junioralder også i sesongen 2021, mange i troppen vil spille på klubbens A-lag, så fremtiden for klubben er svært lovende.

Marius Borsheim Fardan er nok den spilleren som har levert høyest nivå gjennom sesongen og flere klubber har lagt merke til hans hurtighet og gode egenskaper foran mål.

Tabell

Hana – Viking2