Hana IL har signert ny trener til klubbens A-lag

Sesongen 2020 for A-lag har vært sterkt preget av pandemien Covid-19, all nærkontakt ble forbudt fra 23 mars 2020 og vår Portugisiske trener Marco Jaques valgte i reise hjem. Men Hana IL ser lyst på fremtiden og har nå signert Fabian Hovland som trener for de neste to sesongene, med oppstart 01.01.2021.

Hvem er Fabian? Han er født i Tyskland med Norsk mor og Iransk far, og ble raskt genuint interessert i fotball, der selvfølgelig tysk fotball og hans favoritt spiller var  Lothar Matthäus som nok er regnet som Tysklands beste spiller gjennom tidene. Etter han flyttet til Norge, ble fotballen sentral i hans liv, dessverre røk menisken i ung alder, så fotballspiller ble han ikke, men så dukket Vidar FK opp, de trengte en trener i ungdomsavdelingen, tok raske steg og tok raskt over rekruttlaget til Vidar FK, som endte med opprykk på første forsøk. Utdannelsen innen trenerkurs ble satt i gang og motivasjonen til større utfordringer startet, EIK tok kontakt Ojan Bijan hadde lagt merke til hans brennende lidenskap for faget, det var et utrolig lærerikt år i følge Fabian, men all pendlingen bli i overkant mye, han har også en datter som skulle følges opp. Dermed endte han opp i 4.div. og Hundvåg.

Fabian har nå flyttet til Sandnes, etter presentasjon om hans fotballfilosofi for sportslig utvalg, ønsket Hana IL å signere ham, Hana IL har flere unge talenter, og spillestilen klubben har hatt, ønsker han å utvikle videre. Han har nå UEFA B lisens, målet er å bli tatt opp for å gjennomføre UEFA A lisens så snart som mulig.

Hana IL ønsker 34 åringen Fabian Hovland lykke til som trener i klubbens A-lag.

Trener Hana IL Fabian Hovland